از آنجا که طلا (XAU/USD) در نمودار روزانه بالاتر از میانگین متحرک نمایی 100 روزه (100-EMA) قرار دارد، چشم‌انداز صعودی فلز گرانبها دست نخورده باقی می‌ماند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» طلا (XAU/USD) روند نزولی دو روزه را در جلسه‌ی آسیایی روز دوشنبه پشت سر گذاشت.

گفتنی است گزارش‌های ضعیف‌تر از حد انتظار اشتغال ایالات متحده، احتمال کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر از سوی فدرال رزرو آمریکا را تقویت کرده که این امر به نوبه‌ی خود، از بهای دلار آمریکا (USD) کاسته و در عوض، طلای دلاری را بالا برده است. ناگفته نماند که نرخ بهره‌ی پایین‌تر می‌تواند هزینه‌ی فرصت سرمایه‌گذاری در طلا را کاهش داده و منجر به افزایش تقاضا و همچنین قیمت شود.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/01/30 - تسنیم

از سوی دیگر، کاهش نگرانی‌ها پیرامون تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، به‌ویژه درگیری ایران و اسرائیل و محیط پرریسک ممکن است تقاضا برای دارایی‌های امن را تضعیف کند و فلز زرد امن را نیز افزایش دهد.

معامله‌گران طلا در این هفته اظهارات مقامات فدرال رزرو را زیر نظر خواهند داشت. توماس بارکین و جان ویلیامز از فدرال رزرو قرار است روز دوشنبه سخنرانی کنند. هرگونه پیام غیرمنتظره از سوی مقامات فدرال رزرو می‌تواند منجر به تقویت بیشتر طلا (XAU/USD) شود.

محرک‌های روزانه‌ی بازار: قیمت طلا در بحبوحه‌ی داده‌های ضعیف ایالات متحده، زمینه‌های از دست رفته را تا حدی بازیابی می‌کند

مطابق با داده‌های کلیدی، حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) در مقابل رقم 315 هزار ماه مارس و انتظار 243 هزار بازار، در ماه آوریل 175 هزار افزایش یافت.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/11 - تسنیم

به علاوه، نرخ بیکاری در آوریل از 3.8 درصد قرائت قبلی، به 3.9 درصد افزایش یافت، در حالی که میانگین درآمد ساعتی از 4.1 درصد در مارس، به 3.9 درصد در ماه آوریل کاهش یافت.

از سوی دیگر، PMI خدمات ISM ایالات متحده به محدوده‌ی انقباضی سقوط کرد و از 51.4 در مارس به 49.4 در آوریل کاهش یافت که کمتر از برآورد 52.0 بازار بود.

میشل بومن، رئیس فدرال رزرو با هشدار در مورد خطر واقعی بالاماندن تورم برای مدت طولانی‌تر از آنچه انتظار می‌رود، خاطرنشان کرد که مایل است در صورت توقف یا معکوس‌شدن تورم، نرخ‌ها را افزایش دهد.

آستین گولسبی از فدرال رزرو شیکاگو نیز با تاکید بر اینکه سیاست پولی فعلی محدودکننده است، آخرین گزارش اشتغال ایالات متحده را قوی برشمرد.

بر اساس ابزار نظارت بر نرخ گروه CME فدرال، احتمال کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر، که قبل از گزارش NFP به میزان 55 درصد بوده است، به 90 درصد افزایش یافت. 

دلیل کاهش قیمت دلار

تحلیل تکنیکال: قیمت طلا در کوتاه‌مدت در یک کانال روند نزولی محدود می‌شود

طلا طی روز با نرخ قوی‌تری معامله می‌شود. از آنجا که طلا (XAU/USD) در نمودار روزانه، بالاتر از میانگین متحرک نمایی 100 روزه (100-EMA) قرار دارد، چشم‌انداز صعودی فلز گرانبها دست نخورده باقی ماند.

در بازه‌ی کوتاه‌مدت، قیمت طلا از اواسط آوریل در کانال روند نزولی باقی مانده است که نشان می‌دهد تثبیت بیشتر نمی‌تواند منتفی شود. علاوه بر این، شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) حول خط وسط 50 حرکت می‌کند که نمایانگر عدم تصمیم‌گیری در بین بازیگران بازار است.

اولین مانع صعودی برای فلز زرد در نزدیکی 100-EMA با قیمت 2318 دلار متظاهر خواهد شد. شکست قاطع بالاتر از سطح ذکر شده، منجر به از سرگیری چشم‌انداز مثبت در کوتاه‌مدت می‌شود. مانع بعدی در منطقه 2350 تا 2355 دلار مشاهده می‌شود که تلاقی اوج 26 آوریل و مرز بالایی کانال روند نزولی را به تصویر می‌کشد. شکست صعودی بالاتر از این سطح، حصول قیمت 2400 دلار را به بالاترین سطح تاریخ در حوالی 2432 دلار منعکس می‌کند.

از جنبه نزولی، هر فروش متعاقبی زیر سطح روان‌شناختی 2300 دلار، شاهد افت تا پایین‌ترین سطح 3 می و حد پایین کانال روند نزولی در 2275 دلار خواهد بود. در بخش جنوبی‌تر، سطح رقابت بعدی در نزدیکی پایین‌ترین سطح ۱ آوریل در ۲۲۲۸ دلار و پس از آن رقم گرد ۲۲۰۰ دلار قرار دارد.